ВРАТИ от ВРАТИ.net - Интериорни, Гаражни, Метални, Дворни


петък, 16 април 2010 г.

Мост „Акаси” – едно от новите чудеса на света



Той е два пъти лауреат на „Книгата на Гинес” : като най- дългия (4 километра)
и като най-високия (по-висок от Айфеловата кула),
мостът "Акаси" съединява основната територия на Япония
с остров Авадзи.




„Ново чудо на света” - така наричат гигантския мост, който е построен в Япония. Дължината му е 4 километра, а автомобилното трасе минава на 70 метра над нивото на океана. Мостът „Акаси” може да издържи и земетресение, и ураганен вятър, съобщава „Вести.ру”.


Внимателни проверки на височина почти 300 метра над морското ниво, се правят ежедневно. Изключение може да има само при форсмажорни обстоятелства. Специалистите твътдят, че и при най-мощната стихия, няма по- сигурно място от върха на една от кулите на най-големия мост в света. Надеждността на исполинската конструкция била доказана още по времето на строителството.


През 1995 година станало силно земетресение Град Кобе бил напълно разрушен. Поради деформация на терена на дъното опорната кула се подместила с един метър, но устояла. Наложило се да преразгледат всички пресмятания , в резултат на което дължината на междинното пространство е точно 1991 метра.
Дължината на моста е без малко 4 километра. За да могат отдолу да минават плавателни съдове, автомобилното трасе е издигнато на височина 70 метра.


Мостът е построен не благодарение на, а въпреки местните закони на природата. Инженерите са победили две от най- страшните беди на Впония. „Акаси” може да издържи земетресение с катастрофална сила – 8,5 по скалата на Рихтер.
За него не са страшни и ураганните пориви на вятъра – до 80 метра в секунда. Контролния център работи на денонощен режим. В случай на авария или възникване на проблем, компютърната верига дава сигнал за тревога, а аварийната бригата тръгва за броени минути.
Директорът на центъра на кабелни мостове Мотои Окуда разказва, че са успели да се справят наведнъж с няколко технически задачи. Въпреки голямата дълбочина и силното течение, са били успешно поставени основите за кулите, а също и е приложен нов метод за увеличаване надеждността на носещите конструкции.
Строителството започнало с поставяне на кесини – цилиндрични конструкции за фундамента на кулите. Те се порапяли на дълбочина 60 метра по специален начин - под тежестта на морската вода. Възможността за допускане на грешка при закрепването им на дъното, била 5 сантиметра.
За направата на основите на моста изобретили бетон, който бързо се стяга във водата. Полагали го на слоеве, като баница, в продължение на една година.Главният носещ елемент на моста са силни кабелни тела от двете му страни. Вътре във всяко от тях са почти по 37 хиляди свръхнадеждни проводникови нишки. При диаметър 5 милиметра, една нишка издържа натоварване от 160 килограма. Били използвани около 3оо хиляди километра такъв проводник. Това е достатъчно, за да бъде обиколена 7 пъти Земята по екватора.
С мостът „Акаси” е бил завършен стратегическия план за съединяване на една транспортна мрежа за целия Японски архипелаг. И не само това! Мостът е не само скоростно трасе, а по него също минават водопроводи, електрически и телефонни линии - тоест - изпълнява няколко жизнено важни функции.
За да построи най- големия мост на света, на Япония са били нужни 9 години и около 5 милиарда долара. Сега преминаването в една посока с лек автомобил струва примерно 25 долара. Има обещание, че когато инвестициите се изплатят, преминаването ще стане безплатно, но и по най- оптимистичните прогнози, това може да стане не по- рано от 2040 година...


Blog Archive

Statistics

eXTReMe Tracker